آموزگار چند پایه
آموزش ابتدایی
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

  روز جهانی ارتباطات

27 اردیبهشت /17 مه

 در17 مه 1865 ميلادي "اتحاديه تلگرافي بين المللي" در پاريس تشكيل شد. ازآن تاريخ به بعد نام اين اتحاديه دستخوش تحول شد و سرانجام در 30 اكتبر 1906 ميلادي در كنفرانس "اتحاديه تلگرافي بين الملل" تصميم گرفته شد كه "اتحاديه راديو و تلگرافي بين الملل" نيز تشكيل شود. در 9دسامبر سال 1932 ميلادي به موجب "عهدنامه مادريد" با وحدت دو اتحاديه ياد شده فوق، "اتحاديه بين المللي ارتباطات دور" شروع به كار كرد. در واقع روز جهاني ارتباطات يادآور تأسيس اين اتحاديه ها براي پيشرفت ارتباطات است.  

فردا روز روابط عمومی برهمه دانشجوها و اساتید و همه کسانی که به روابط عمومی ربط دارند روزشان مبارک.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

روابط عمومی قلب اداره و یا نبض یک سازمان است و خبرنگاران دیده بانان یک جامعه. بدین ترتیب ملاحظه می شود که چه در مباحث تئوریکی و چه در مباحث علمی، برای این دو نقش و جایگاه ویژه ای تعریف و تبیین شده است.

روابط عمومی را  معمولاً حلقه ی ارتباطی بین جامعه و سازمان، و یا به عبارتی بهتر، حلقه ی ارتباطی مدیران با مردم می دانند. اما این تعریف بیشتر در کشورها و جوامع مترقی و پیشرفته کاربرد دارد نه در جوامعی که توسعه نیافته اند! در کشور ما نیز که در مرحله گذر از دوران سنتی به مدرنیسم قرار دارد و جزو کشورهای در حال توسعه به شمار می آید، روابط عمومی ها نتوانسته اند به جایگاه و شأن واقعی خود دست یابند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

نیمی از من مال تو
نیم دیگر هم مال تو
تمام قلب و احساسام وقف تو
به خدا دگر چیزی ندارم
همان هم مال تو
جان ناچیزم فدای موی تو
مادرم
ای عصاره ایمان
ای چكیده ایثار
ای خود عشق
عاشق بودن و عاشق ماندن
را به من هم بیاموز

 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

 به نظر می رسه با توجه به تنوع غذایی و ذائقه های مختلف سبکهای خبری خوشمزه هم در راه باشه! نظر شما چیه؟

 
در این سبک در بالا یک گوجه فرنگی قرار می‌گیرد که نقش همان لید را دارد، سپس پاراگراف مهره‌ای (نات گراف) که بسته به ذائقه شما می‌تواند پیاز باشد، یا کمی چربی که بوی آن فضای گزارش را مطبوع کند! بعد از آن متناسب با بزرگی و یا کوچکی گزارش می‌توان تعداد تکه‌های گوشت را کم یا زیاد کرد. تعداد تکه‌های گوشت که همان محتوای اصلی است، پشت‌سرهم به سیخ کشیده می‌شوند، گوشت،‌ گوشت‌، گوشت و… (بدنه خبر) و در پایان دوباره گوجه فرنگی (‌بازگشت به لید). سیخ کباب در اینجا نقش ساختار را دارد که گزارش را در یک مدار با هم هماهنگ می‌کند.
کباب دوست ندارید؟ بفرمایید ساندویچ!
                                                                                                  منبع: مجله خبری ارتباطات
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

نفقه عبارتست از تامین هزینه زندگی زن که شامل خانه اثاثیه منزل غذا لباس دارو و درمان از زمان عقد دایم بر عهده زوج می باشد .

نفقه در قانون مدنی اینگونه تعریف شده است :

مطابق قانون مدنی ایران نفقه عبارتست از همه نیازهای متعارف ومتناسب با وضعیت از قبیل مسکن البسه اثاث منزل و هزینه های درمانی وبهداشتی .

چگونگی محاسبه میزان نفقه :

ضابطه موجود در تعیین میزان نفقه بر مبنای شئونات خانوادگی زن و عرف و عادت ساکنان هر منطقه ووضع مالی مرد می باشد و در صورت عدم توافق زوجین در میزان نفقه دادگاه به تعیین میزان آن اقدام می نماید .

شرایط پرداخت نفقه

اگه فكر مي كني اين مطالب بدردت مي خوره ادامه مطلب رو كليك كن



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

حضانت در لغت به معنای تربیت طفل و حفظ و نگهداری آن است و معنای اصطلاحی آن نیز از معنای لغوی جدا نگشته است. برخی از فقهای امامیه در تعریف آن چنین گفته‌اند: «حضانت عبارت است از ولایت و سلطنت بر تریبت طفل و متعلقات آن از قبیل نگهداری کودک، گذاشتن آن در بستر، سرمه کشیدن، پاکیزه نگه داشتن، شستن جامه‌های او و مانند آن». فقها در تعریف حضانت از کلمه تربیت استفاده کرده‌اند که ناظر به دو جنبه روحی و جسمی، مادی و معنوی است؛ یعنی حضانت اختصاص به پرورش جسمی ندارد؛ از این رو در حقوق اسلام شخصی که حضانت طفل به او سپرده می‌شود باید آزاد، مسلمان (در صورتی که خود طفل مسلمان باشد) و امین باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

سلام به خودم .یادته چند سال پیش که خواستی ادامه تحصیل بدی همه گفتند که دیونه شدی و دیگه مغزت کشش نداره و خانواده و اداره و مشکلات کاری دیگه نمی گذارن درس بخونی اول سست شدی بعد کمر همت بستی گفتی بسم الله .

حالا باور می کنی امروز همون مدرک اول نظری اون هم با ۹ واحد مانده تو اول دبیرستان تبدیل بشه به دیپلم و بعد فوق دیپلم و حالا دفترچه کارشناسی بگیری .

حسین آقا حالا ان شاالله همین جوری ادامه بده به امید حضرت حق روزی دفترچه ارشد بگیری بعد مدرکشو .

به خدا سخت نیست فقط اراده می خواد و توکل به او .

به امید الله که هر چه دارم فقط از اوست .

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

222222 اس ام اس تبریک روز معلم پیامک روز دبیر و استاد

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

شخصی در یک تست هوش دردانشگاه که جایزه یک میلیون دلاری براش تعیین شده بود شرکت کرده .

  سوالات این مسابقه به شرح زیر میباشد :

 1-جنگ 100 ساله چند سال طول کشید؟

الف-116 سال ب-99 سال ج-100 سال د- 150 سال

آن شخص از این سوال بدون دادن جواب عبور کرد .

 2-کلاه پانامایی در کدام کشور ساخته میشود؟

الف-برزیل ب-شیلی ج-پاناما د-اکوادور

آن ازدانش اموزان دانشگاه برای جواب دادن کمک خواست .

 3-مردم روسیه در کدام ماه انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟

الف-ژانویه ب-سپتامبر ج-اکتبر د-نوامبر

آن شخص از خدا کمک خواست .

 4-کدام یک از این اسامی اسم کوچک شاه جورج پنجم بود؟

الف-ادر ب-البرت ج-جورج د-مانویل

آن شخص این سوال رو با پرتاب سکه جواب داد .

 5-نام اصلی جزایر قناری واقع در اقیانوس ارام از چه منبعی گرفته شده است؟

الف-قناری ب-کانگرو ج-توله سگ د-موش صحرایی

آن شخصاز خیر یک میلیون دلار گذشت .  

 اگر شما فکر میکنید که از آن شخص باهوشتر هستید و به هوش او میخندید پس لطفا به

جواب صحیح سوالات در ادامه توجه کنید :



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

خوشحالم از اينكه بالاخره آرزوي بسياري از افرادي كه در روابط عمومي ها كار مي كنند برآورده شد و روابط عمومي وزارتخانه ها از اداره كل به مركز و روابط عمومي استانداريها از اداره به اداره كل ارتقاء يافت .

خوشحالي من از اين بابت نيست كه يك مدير؛ مدير كل مي شود يا يك مدير كل ؛ رئيس مركز مي شود كه البته اين هم مايه خوشحالي است اما واقعيت اين است كه در دوسالي كه مسئوليت روابط عمومي وزارت كشور را برعهده داشتم از نزديك با مشكلات فراواني كه روابط عمومي وزارتخانه ها و به ويژه روابط عمومي استانداريها با آن دست و پنجه نرم مي كردند درگير بودم و طي نشستهايي كه با مديران روابط عومي استانداريها و فرمانداريها برگزار شد  و سفرهاي بسياري كه به استانهاي مختلف كشورمون انجام شد دريافتم كه اغلب اين مشكلات به جايگاه انها در سطح استانداريها برمي گردد و همين انگيزه اي شد تا با ياري همين دوستان موضوع ارتقاء جايگاه روابط عمومي ها را پي گيري كنيم اگرچه قبلا نيز اقداماتي براي ارتقاء روابط عمومي ها صورت گرفته بود اما براي محقق شدن اين موضوع بايد هر كسي به اندازه خودش تلاش مي كرد از خود دوستان روابط عمومي ها و مديران روابط عمومي هاي استانداريها تا مديران كل روابط عمومي وزارتخانه ها و نهايتا مسئولان شوراي اطلاع رساني دولت  الحمد الله بعد از حدود سه سال اين امر محقق شد و مصوبه هيات وزيران روز 26 فروردين توسط معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد مصوبه اي كه در اغازين روزهاي بهار انشالله آينده خوبي را براي روابط عمومي ها به ارمغان خواهد آورد

 متن مصوبه هيئت وزيران را مي توانيد در ادامه همين پست بخوانيد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

حسادت هميشه تاثير منفي ندارد بلكه مانند عواطفي نظير ترس مفيد نيز هست و در صورتي كه ميزان آن معقولانه و منطقي باشد حتي سازنده نيز است زيرا كودك در اين صورت با استقامت تر و آزادمنش تر مي شود حسادت مثبت يا غبطه باعث پيشرفت فرد و تلاش بيشتر براي رسيدن به هدف مي شود تفاوت غبطه با حسادت در آن است كه حسود نابودي محسود را طلب مي كند اما شخصي كه غبطه مي خورد احساس مي كند كه عقب مانده است و ديگران از او جلوتر هستند اين انديشه نياز به تلاش و كوشش بيشتر را در خود به وجود مي آورد و اين خود نيز انگيزه اي براي موفقيت و پيشرفت مي شود .

نوشته شده در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |
نوشته شده در تاريخ جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

آنچه نبايد انجام داد

والدين بايد بدانند كه هر گز نمي توان از حسادت به طور كلي جلوگيري به عمل آورد و از توجه و محبت افراطي به نوزاد در حضور ديگر فرزند يا فرزندان بايد پرهيز كرد و نيز براي خوشايندي ديگر كودكان نبايد از نوزاد بدگويي كرد والدين نبايد كودكان را با هم مقايسه كنند، يا اختلاف سني و جنسي را دليل برتري معرفي كنند لازم نيست والدين تقسيم دقيق محبت بين كودكان بپردازند آرزوي كودكان اين نيست ،كه به طور يكسان دوست داشته شوند ، بلكه نيازشان است كه جداگانه مورد محبت قرار گيرند، نه به طور همگاني و يكسان ، اگر كودكان را با هم مقايسه كرديم و امور مختلف را به نسبت بين آنها تقسيم كرديم، آنها نيز پيوسته مقايسه گر بار مي آيند و پيوسته خود را با ديگران مقايسه مي كنند و به دنبال امتيازات برابر يا بيشتر مي گردند مسئله حسادت كودك را نسبت به نوزاد نبايد در حضور وي براي اطرافيان يا ميهمانان تعريف كرد زيرا شايد اين تعريف كردن و صحبت نمودن باعث وسوسه كودك براي حسادت بيشتر شود كمبودها، نقايص بدني نقاط ضعف و....كودك را نبايد به رخ ديگر كودكان يا بزرگسالان كشيد زيرا اين امر عامل ايجاد احساس حقارت و حسادت است. از توسل به فشار، اجبار، تهديد، سرزنش و يا احيانا تنبيه براي درمان حسادت بايد پرهيز كرد زيرا اين افراد بيش از ديگران نيازمند محبت و مهرباني هستند. با توجه به شرايط سني مختلف و تفاوتهاي فردي كودكان طبيعي است كه نمي توان تفاوت قايل نشد اما از تبعيض بايد به شدت پرهيز نمود.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

يارو به هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، از روان‌پزشک پرسید شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانى به بسترى شدن در بیمارستان نیاز دارد یا نه؟

روان‌پزشک گفت: ما وان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخورى، یک فنجان و یک سطل جلوى بیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم که وان را خالى کند.

يارو  گفت: آهان! فهمیدم. آدم عادى باید سطل را بردارد چون بزرگ‌تر است.

روان‌پزشک گفت: نه! آدم عادى درپوش زیر آب وان را بر می‌دارد. شما می‌خواهید تخت‌تان کنار پنجره باشد؟

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

زمان شروع حسادت

برخي بر اين باورند كه حسادت در زمان 15تا16 ماهگي در كودكان شروع مي شود و شديدترين مرحله

حسادت در دوران پيش از پنج سالگي است. چون در اين دوران كودك كاملا به والدين وابسته است و

همه نياز هاي او توسط آنها ارضا مي شود و والدين تنها افراد مورد علاقه او هستند



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

darya

فرقی نمی کند برکه ای کوچک باشی یا دریایی بی کران

زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |
هنوز عادت به تنهایی ندارم
                بایدهرجوریه طاقت بیارم  

                       اسیرم بین عشق و بیخیالی

                               چه دنیای غریبی بی تو دارم

                                          میترسم توی تنهایی بمیرم

                               کمک کن تادوباره جون بگیرم

                              یه وقتایی به من نزدیکترشو

                     دارم حس میکنم از دست میرم

                   نمیترسی ببینی برای دیدن تو

                یه روز از درد دلتنگی بمیرم

        توکه باشی کنارم میخام دنیانباشه

                       تودستای تو آرامش بگیرم

            بگو سهم من ازتوچی بوده غیرازاین تب

                           کی رو دارم به جز تو تنهایی امشب

                                میخام امشب بیفته به پای تو غرورم 

                                           نمیتونم ببینم ازتودورم

                                 دارم تاوان دلتنگیمو میدم

                           کنارتوبه ارامش رسیدم 

                    بیا دنیامو زیباکن دوباره

خدایا ازتوزیباتر ندیدم.................

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

این نظریه توسط پل لازارسفلد و برلسون در دهه 40 ارایه شد.در زمانی که نظریه گلوله حاکم بود.بر اساس این نظریه پیام قدرت ندارد و فرد به انتخاب خودش پیام را انتخاب می کند.پس مخاطب پویاست وتاثیر پیام های ارتباطی تقویت عقاید موجود است.پیام تغییرات بنیادی ایجاد نمی کنند بلکه عقاید و گرایشات را استحکام می بخشد ، یعنی تکیه اصلی بر مخاطب است.

نام دیگر این نظریه تاثیرات محدود وسایل و پیام های ارتباطی است.(رابرت من )این نظریه به اصل انتخاب خاص اعتقاد دارد. به این معنی که رویاروی با پیام انتخابی است.و به پارامترهای غیر ارتباطی مانند سن ، شغل ، خانواده که مربوط به مخاطب است برای اثر گذاری پیام اهمیت بیشتری می دهد.به نظر کازنو سه حالت را برای شناخت روش های اعمال نفوذ بر توده ها از طریق رسانه ها باید تمیز داد :

1- تقویت عقیده موجود

2- ساختن عقیده تازه

3- تغییر عقیده
 
از دیدگاه کازنو تاثیر رسانه ها بیشتر تقویت عقیده موجود است.
 انتقاد وارده به نظریه استحکام :
1- نقش رهبران افکار را بسیار افراطی بررسی می کند
2- نقش رسانه ها را فقط به تثبیت عقاید محدود می کند و نقش آنها در تغییر نیاز ها را نادیده می گیرد.
 نظریه دو یا چند مرحله ای بودن پیام :
 کاتز و لازارسفلد به دو مرحله ای بودن پیام ها تاکید دارند ، بر اساس این نظریه پیام وسایل ارتباطی ابتدا به رهبران عقاید داده می شود و سپس رهبران عقاید پیام ها را به دیگران انتقال می دهند.
رهبران عقاید نقش یک گزینشگر خبر که فقط برخی خبرها را انتخاب می کند ، ندارند ، بلکه آنان با توجه به خط مشی هایی که خود دارند ،اخبار را منتقل می کنند و کوشش می نمایند فرد را در جهت اعتقادت خود هدایت کنند و رفتار مورد نظر را در فرد به وجود آورند.
این افراد گاهی هم سکوت می کنند و با سکوت خود جریان ارتباطی را قطع می کنند.دراین نظریه اعتبار منبع نیز مهم است .هر کس نمی تواند تاثیر گذار باشد ، به عبارتی منبع پیام باید اعتبار داشته باشد.
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط نصیری |

مطالعات تجربی در زمینه ارتباطات را که بیشتر متکی بر یافته های کمی و تجربی است ، توسط لاسول شکل گرفت. هارولد لاسول تنها سیاستدان نیست چراکه در طیف گسترده ای از رشته های مختلف علمی نظیر اقتصاد ، جامعه شناسی ، علوم سیاسی و غیره به عنوان اندیشمند و صاحب نظر شناخته شده است.به همین دلیل به وی لئوناردو داوینچی علوم رفتاری می گویند.لاسول علاوه بر تجربه گرایی از تفکیک تحلیل محتوا نیز استفاده کرد. برخی او را مبتکر روش تحلیل محتوا می دانند.لاسول از تحلیل محتوا که خود آن را تحلیل فضا می نامید ، برای یافتن اثرات تبلیغات سیاسی بر افکار عمومی استفاده کرد. تحلیل محتوی عناصر محتوای پیام چه را مشخص می کند. تحلیل رسانه مساله مجرا را مشخص می سازد و بررسی مخاطب نیز مفهوم بررسی چه کسی را مشخص می کند.از زمان لاسول به بعد مسئولان ارتباطات اجتماعی تا حد زیادی مفهوم چه کسی را به مفهوم افراد و شرکت های صاحب رسانه ها و کنترل کنندگان آنها می پرداخت ، نادیده گرفتند.



ادامه مطلب...